We are open from 10:00 AM.

Tickets Information Directions

Events

Workshop Kids & Families

Kids’ Factory | Awakening Characters

|
Guided tour

Nicole Eisenman. What Happened

|

Exhibitions

Exhibition

La vie en rose. Brueghel, Monet, Twombly

Exhibition

Nicole Eisenman. What Happened

Permanent exhibition

From Andy Warhol to Kara Walker. Scenes from the Collection

Permanent exhibition

Cy Twombly at Museum Brandhorst

0
Info
Spot On

German Pop – Thomas Bayrle, K. H. Hödicke, Jörg Immendorff, Sigmar Polke, Gerhard Richter

Ausstellung 'Spot on: German Pop' im Museum Brandhorstmit Werken von  K.H. Hödicke

Under the title “Spot On”, recently acquired blocks of works by various artists are shown in two rooms on the ground floor and in the media rooms on the lower level. The exhibition “German Pop” shows works that deal with the conservative understanding of art in post-war Germany.

Exhibition info

Period

until

Duration

ca. 30 minutes

Curated by

Achim Hochdörfer

Press release

Spot On: German Pop

About the exhibition

Outstanding works of “German Pop” have been acquired for the collection of Museum Brandhorst over the past decades. The most recent example is Jörg Immendorff’s “Teine Tunst mache”, Thomas Bayrle’s “Vasarely” (both 1965) and, in particular, a group of six early paintings by K. H. Hödicke, a partial donation. The works shown on the ground floor deal with the conservative understanding of art in post-war Germany.

 

In parallel with Andy Warhol and American Pop Art, many artists in Germany also reacted to the new consumer culture of the 1960s. The dazzling promises of the German economic miracle came up against the conservative dreariness of the postwar era. So there was not only irony behind the striking depictions of everyday objects, advertisements and photographic reproductions, but also biting criticism.

Show more
Besucherin in Ausstellung 'Spot on: German Pop' im Museum Brandhorst vor Werken von K.H. Hödicke
Ausstellungsansicht „German Pop“ mit Werken von Sigmar Polke und Gerhard Richter
Ausstellungsansicht „German Pop“ mit Werken von Sigmar Polke, K.H. Hödicke, Joseph Beuys und Jörg Immendorf
Ausstellungsansicht „German Pop“ mit Werken von Jörg Immendorf, K.H. Hödicke und Thomas Bayrle

Artworks on view

K. H. Hödicke, U-Bahn, 1963 2020 Schenkung des Künstlers I Udo und Anette Brandhorst Sammlung
K.H. Hödicke U-Bahn, 1964 Basement floor
K.H. Hödicke (*1938), Hinterhof (Himmel über Schöneberg), 1973, Schenkung des Künstlers I Gift of the artist 2020
K.H. Hödicke Hinterhof (Himmel über Schöneberg), 1973 Basement floor
Werkabbildung: Joseph Beuys, Das Medium, ca. 1965, Ausstellung 'German Pop' im Museum Brandhorst in München
Joseph Beuys Das Medium, ca. 1965 Basement floor
Gerhard Richter, Familie nach Altem Meister, 1965, UAB 363aus der Sammlung Brandhorst
Gerhard Richter Familie nach altem Meister, 1965 Basement floor
Werkabbildung: Konrad Klapheck, Der Überlebende, 1973, Ausstellung 'German Pop' im Museum Brandhorst in München
Konrad Klapheck Der Überlebende, 1973 Basement floor
Jörg Immendorff, Teine Tunst mache, 1965, UAB 1216aus der Sammlung Brandhorst
Jörg Immendorff Teine Tunst mache, 1965 Basement floor
Jörg Immendorff, Ohne Titel (Brot), 1964, UAB 946aus der Sammlung Brandhorst
Jörg Immendorff Ohne Titel (Brot), 1964 Basement floor
Die Malerei zeigt ein abstraktes Spiel von roter und dunkelblauer Farbe.
K.H. Hödicke Die Ampel steht auf Rot (Rote Pfütze), 1974 Basement floor
'Karfunkelstein' zeigt in Grün eine rechteckige Leuchtreklame auf hellem Grund von K.H. Hödicke aus dem Jahr 1973. Das Werk ist momentan in der Ausstellung 'German Pop' im Museum Brandhorst zu sehen.
K.H. Hödicke Carbuncle Stone, 1973 Basement floor
Abbildung des abstrakten Gemäldes '6,90 Reine Wolle' des Künstlers K.H. Hödicke, das zwei angedeute Wanduhren, Schrift in Grün und Rot sowie langgezogene, vertikale Farbstreifen zeigt, die einem Gebäude mit Arcaden münden.
K.H. Hödicke 6,90 reine Wolle, 1965 Basement floor
Abstrakte Malerei in Blau, Rot, Gelb und Schwarz mit kräftigen Pinselstrichen
K.H. Hödicke Reportage, 1961 Basement floor